360° adfærdspsykologisk eftersyn

Hvordan ser jeres kommunikation ud fra modtagerens perspektiv?

Med et “adfærdspsykologisk” eftersyn af jeres tekster og billeder, online og på tryk, ser jeg målrettet på  hvordan kommunikationen virker i relation til menneskers måde at tænke og føle på. Hvornår har I egentlig sidst fået sådan et eftersyn?

Foto: The Blind Robot (kunstværk)

Har du set dig blind på jeres egen kommunikation?

Når du har set længe på dine egne tekster og billeder, bliver det umuligt at se dem som om du så dem for første gang.

Men det er faktisk den eneste rigtige måde at se dem på, hvis du skal forstå hvordan mennesker reagerer på dem. Selv hvis du ikke har set på din egen kommunikation mange gange, er det alligevel meget svært at se sine egne tekster m.m. tekster “udefra”. Det kræver jo at du glemmer hvad du ved om indholdet – og det er både svært og unaturligt for de fleste.

Derfor ender mange med at miste grebet om kommunikationen og fortælle sig selv at “det må være godt nok”. Ikke fordi de er dovne eller udygtige, men simpelthen fordi det er så svært at se hvad der egentlig vil kunne forbedres.

Dette fanger jeg f.eks:

  1. Dårligt kommunikerende fotos, som er ineffektive, for kedelige eller besværlige at afkode.
  2. Sætninger der er unødigt svære eller giver direkte “information overload”
  3. Steder hvor det ikke er klart hvad man egentlig forventer at folk gøre (f.eks. manglende “call-to-action”)
  4. Dårlige formuleringer, der slet ikke skaber de rigtige følelser
  5. Uklare eller forvirrende steder, hvor man får sendt for mange budskaber på én gang

Sådan får I feedback:

  • Jeg giver en helt overordnet vurdering af jeres indsats og retning
  • Jeg giver mere specifikke eksempler på steder der bør forbedres eller er særligt effektive

Konkret hjælp til at komme videre

  • Jeg går ofte ind og hjælper virksomheder med at udvikle nye elementer og tiltag. Det kan f.eks. være kommunikation til en ny målgruppe eller med nye temaer.
  • Jeg kan også hjælpe med uddannelsen af jeres medarbejdere, ved at vi tager sessions sammen, hvor vi løser opgaver og jeg lærer fra mig.
  • Endelig kan jeg tilbyde at tage en snak med, eller holde et oplæg for, de beslutningstagere som skal bestemme at I går aktivt i gang med at forbedre jeres kommunikation.

Ring 61678913 eller skriv en mail

Det er sandsynligvis billigere at komme i gang end I tror. Og det er i hvert fald dyrere at fortsætte med kommunikation, der ikke rammer hvor den skal.

Du ved godt at du skulle have gjort det for længe siden

Kigget jeres kommunikation efter, altså. Men det er bare svært at få tid – og hvor skal man begynde? Nu gør jeg det let for dig: skriv en mail og så skal jeg nok få jer videre.